miércoles, 22 de marzo de 2017

Bienvenidos nuevos Mexicanos del Mundo

Con el advenimiento a nuestra ciudad de gran número de extranjeros
siempre es un gusto saber que nuestro ejercicio profesional esta a la
altura mundial; pero que nos distinguí un trato muy personal y humano



martes, 17 de enero de 2017

Visita Postparto


Cuando pensamos en la visita postparto lo hacemos pensando en la mujer que en la etapa del puerperio acude a la revisión después del nacimiento, a la consejería de lactancia y anticoncepción.

SIEMPRE es un gusto que esta visita venga acompañada de la protagonista del nacimiento.

Gracias por su confianza

miércoles, 7 de diciembre de 2016

INFLUENZA y EMBARAZO

INFLUENZA y EMBARAZO.   RECOMENDACIONES

Ø  Las mujeres embarazadas aunque no se contagian más que otras personas de Influenza pueden desarrollar complicaciones más severas como neumonía o problemas respiratorios  muy graves.
Ø  Pueden requerir con  mayor frecuencia de hospitalización, tienen  incremento de complicaciones maternas, partos prematuros o abortos.
Ø  Por lo anterior, además de las recomendaciones generales deben incluirse algunas específicas durante el Embarazo y la Lactancia:
       Las mujeres embarazadas no deben ser cuidadoras de familiares o pacientes con influenza.
       Las vacunas contra la influenza es seguras durante el embarazo y su aplicación puede y debe hacerse en cualquier etapa de la gestación.
ü  La aplicación de la vacuna contra la influenza debe aplicarse cada año, ya que se diseña contra diferentes subtipos virales.
ü  También, las mujeres en período de lactancia deben aplicarse ambas vacunas, lo cual puede ayudar a proteger a su recién nacido.
ü  Los efectos colaterales potenciales de la vacuna contra la influenza  no son graves siendo el más frecuente el dolor en el sitio de aplicación, otros menos frecuentes son fiebre leve, malestar general y fatiga por unos  días.
ü  Está claramente demostrado que ni la vacuna contra la Influenza Estacional, ni contra Influenza A(H1N1) provocan alguna alteración en los embriones o fetos.

       Las mujeres embarazadas con un cuadro clínico sospechoso de influenza, caracterizado por fiebre superior de 38oC, tos, dolor de garganta y que puede acompañarse de dolor de cabeza, de músculos y/ó articulaciones, deben acudir INMEDIATAMENTE Y SIN AUTOMEDICARSE a la unidad médica más cercana ó ponerse en contacto con su GinecoObstetra.
       Ante el presuntivo diagnóstico clínico de Influenza  se prescribirá el tratamiento antiviral sin necesidad de realizar pruebas diagnósticas virales confirmatorias.
       Está bien demostrado que el tratamiento antiviral que se utiliza para la Influenza no provoca daños al bebé.
       Todas las embarazadas bajo tratamiento antiviral deben recibir una vigilancia estrecha para supervisar la evolución de la enfermedad y el apego al tratamiento.
       El tratamiento antiviral no es una contraindicación para la lactancia materna.
       Todos los casos de Embarazada con Influenza en los que se haya registrado el agravamiento súbito; fiebre persistente, dificultad para respirar, tos persistente, flemas con sangre, vómito severo, confusión mental, descompensación, somnolencia; o si padecen asma, diabetes, obesidad mórbida, enfermedades del corazón, pulmonares ó inmunológicas; deben ser hospitalizados por el alto riesgo de complicaciones serias, y con aislamiento adecuado debido a la alta contagiosidad de la Influenza.


ES PRIORIDAD TOMAR LAS MEDIDAS NECESARIAS POR TODOS LOS MEDICOS Y EN TODAS LAS UNIDADES MÉDICAS DEL PAÍS PARA GARANTIZAR QUE LAS MUJERES EMBARAZADAS SEAN VACUNADAS Y AQUELLAS CON INFLUENZA  NO SE COMPLIQUEN Y SE EVITEN TANTO LAS ALTERACIONES GESTACIONALES COMO LA MORTALIDAD MATERNA POR ESTA CAUSA.

martes, 15 de noviembre de 2016

Ejercicio después del Parto. Opinión ameran College Obstetrics and Gynecologysts

What are some of the benefits of exercise for postpartum women?

Exercise has the following benefits for postpartum women:
  • It helps strengthen and tone abdominal muscles. 
  • It boosts energy.
  • It may be useful in preventing postpartum depression. 
  • It promotes better sleep. 
  • It relieves stress.

How much should I exercise after I have a baby?

After having a baby, it is recommended that you get at least 150 minutes of moderate-intensity aerobic activity every week.

What is aerobic activity?

An aerobic activity is one in which you move large muscles of the body (like those in the legs and arms) in a rhythmic way.

What is moderate-intensity activity?

Moderate intensity means you are moving enough to raise your heart rate and start sweating. You can still talk normally, but you cannot sing. Examples of moderate-intensity aerobic activities include brisk walking and riding a bike on a level surface. You can choose to divide the 150 minutes into 30-minute workouts on 5 days of the week or into smaller 10-minute sessions throughout each day. For example, you could go for three 10-minute walks each day. 

What is vigorous-intensity activity?

A vigorous-intensity activity is one in which it is hard to talk without pausing for breath. If you followed a vigorous-intensity exercise program before pregnancy, it may be possible to return to your regular workouts soon after the baby is born. Be sure to get your health care provider’s approval. Examples include running, jumping rope, and swimming laps. 

What are muscle-strengthening workouts and how often should I do them?

This type of exercise works the body’s major muscle groups, such as the legs, arms, and hips. Examples include yoga, Pilates, lifting weights, sit-ups, and push-ups. There also are special Kegel exercises that help tone the muscles of the pelvic floor. Muscle-strengthening activities should be done in addition to your aerobic activity on at least 2 days a week. 

When can I start exercising after pregnancy?

If you had a healthy pregnancy and a normal vaginal delivery, you should be able to start exercising again soon after the baby is born. Usually, it is safe to begin exercising a few days after giving birth—or as soon as you feel ready. If you had a cesarean delivery or other complications, ask your health care provider when it is safe to begin exercising again.

What are some guidelines I can follow when I begin exercising after pregnancy?

Aim to stay active for 20–30 minutes a day. When you first start exercising after childbirth, try simple postpartum exercises that help strengthen major muscle groups, including abdominal and back muscles. Gradually add moderate-intensity exercise. Remember, even 10 minutes of exercise benefits your body. If you exercised vigorously before pregnancy or you are a competitive athlete, you can work up to vigorous-intensity activity. Stop exercising if you feel pain.

What are some ways to start exercising?

When you are ready to start exercising, walking is a great way to get back in shape. Walking outside has an added bonus because you can push your baby in a stroller. There are special strollers made for this kind of activity, but using a regular stroller is fine. Another good way to get daily exercise is by joining an exercise class. Working out with a group and socializing with group members can help keep you motivated.

Where can I find out about exercise classes?

Check with your local fitness clubs or community centers for classes that interest you, such as yoga, Pilates, spinning, and dance. Some gyms even offer special postpartum exercise classes and classes you can take with your baby. You also might consider working out with a personal trainer for the first few weeks.

What can I do if I want to exercise but I don’t want to join a gym?

If you do not want to join a gym but want the benefits of having someone to exercise with, ask a friend to be your workout buddy. If you want to exercise on your own, check out fitness DVDs and online exercise programs. Many are designed for women who have just had a baby. Some even show you how to involve your baby in the exercise routines.

How can I stay motivated once I start exercising?

You may already have a great exercise tool in your pocket. Smart phone apps for exercise and fitness can help you stay motivated, keep track of your progress, and connect you with others with the same exercise goals. Many apps are free or cost very little.

How should I prepare for my workout?

As you get ready for your workout, follow these steps:
  • Wear loose-fitting clothing that will help keep you cool. 
  • If you are breastfeeding, feed your baby or express your milk before your workout to avoid any discomfort that may come from engorged breasts. 
  • Wear a bra that fits well and gives plenty of support to protect your breasts. 
  • Have a bottle of water handy and take several sips during your workout. 

How should I warm up before my workout?

Spend 10 minutes warming up to get your muscles ready for exercise. Try stretches for the lower back, pelvis, and thighs. Hold stretches for several seconds and return to the starting position. Walking in place also is a good way to warm up.

How should I cool down after my workout?

End your workout with a 5-minute cool-down period that brings your heart rate back to normal. Walk slowly in place and stretch again to help avoid soreness.

martes, 11 de octubre de 2016

Convivencia académica y personal con dos grandes de la Obstetricia Mundial

Hace dos semanas tuve la oportunidad de conocer a dos grandes personalidades
de la Obstetricia Mundial
Dr. Younes Bakri
Dr. Christopher B Lynch

Ambos creadores de técnicas que han ayudado a salvar a decenas de miles de mujeres que han presentado hemorragia después del parto o cesárea.

Como todos los Grandes
Ambos mucho que aprenderles

A pesar de ser tratados por muchos como celebridades; son sencillos, educados y amables

Tuvieron el acierto de tener una buena idea, implementarla, estandarizarla, desarrollarla, aplicarla y publicar los resultados.   La mayoría se quedan en tener una buena idea.

Siguen siendo estudiosos y receptivos a los comentarios

Les gusta motivar a las personas

Han obtenido un beneficio económico producto de su talento, innovación y persistencia